گرفتن ویزای دانش‌ آموزی کانادا برای جوانان زیر 18 و در بعضی از مناطق 19 سالی که قصد تحصیل در این کشور را دارند و مدت زمان تحصیل آن­‌ها قرار است که بیش از 6 ماه باشد، ضروری است. درخواست ویزای دانش‌‌­آموزی مستلزم طی کردن گام­‌های متفاوتی است که گاهی بعضی از افراد به دلیل عدم شناخت کافی، با شکست مواجه می‌­شوند. از طرفی وقت زیادی را هدر داده‌اند. برای جلوگیری از مشکلات این چنینی، بهتر است در ابتدای مسیر، از مشاورینی که با پیچ و خم این راه آشنا هستند کمک بگیرید.

در این مقاله به همۀ آنچه که مربوط به معرفی ویزای دانش‌ آموزی کانادا است، می‌­پردازیم. ویزا پلنر، با دارا بودن خبره­ ترین وکلای مهاجرت مستقر در خاک کانادا، آماده است تا در تمامی مراحل این مسیر دشوار در کنار شما باشد و شما را تا رسیدن به هدف مورد نظر خود همراهی کند.

معرفی ویزای دانش‌ آموزی کانادا

ویزای دانش‌­آموزی کانادا، به دارندۀ آن این امکان را می­‌دهد که تا پایان مدت زمان مشخص، در کانادا اقامت موقت داشته باشد. این مدت زمان، بستگی به زمان پایان یافتن مقطع تحصیلی فرد دارد. از زمانی که افراد درخواست برای ویزا می‌­دهند، در صورت کامل بودن مدارک، حدود سه ماه طول می‌­کشد تا ویزا صادر شود.

ویزای دانش آموزی کانادا

شرایط لازم برای ویزای دانش‌ آموزی کانادا

همان­طور که گفته شد، برای موفقیت در اخذ ویزا، سعی کنید که مدارک را کامل و بدون نقص آماده و ارسال کنید. اگر درخواست ویزا برای کودک زیر 10 سال است و یا والدین نیز قصد دریافت ویزا همراه با فرزند خود را دارند، باید علاوه بر تهیۀ مدارک کودک، مدارک سرپرست نیز برای ویزای توریستی و یا ویزای گاردین ارسال شود. از آنجایی که ویزای تحصیلی، بلند مدت است، ادارۀ مهاجرت کانادا در این خصوص سخت­گیری­‌هایی را اعمال می­کند.

به عنوان مثال؛ یکی از شرایط این است که دانش ­آموز اگر در سنین بالاتر است، تسلط کافی بر زبان داشته باشد. این شرط برای دانش­ آموزان سنین کم­تر با سخت­گیری کم­تری همراه است. دانش‌­آموزانی که سطح زبان پایینی دارند، حتماً باید در کلاس‌­های تقویت زبان مدرسه شرکت کنند. از دیگر سخت­گیری­‌های مطرح شده؛ تعیین سطح دانش‌­آموز است و پس از آن به دانش‌­آموز اعلام می­شود که در کدام مقطع تحصیل خود را آغاز کند.

مدرسۀ انتخابی شما برای دانش ­آموز باید دارای مهر تأیید ادارۀ مهاجرت کانادا باشد. شرایط دیگری مانند داشتن حداقل 4 سال سن برای دانش‌­آموز، توان مالی مناسب، داشتن سرپرست یا قیم در کانادا، معرفی­ نامه و سوابق تحصیلی در مدرسۀ فعلی از دیگر شرایط مطرح شده هستند.

مدارک لازم برای ویزای دانش‌آموزی کانادا

تمامی مدارکی که در ادامه می‌­آیند ضروری نبوده و در مواردی بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشند.

  • کارت واکسیناسیون
  • اسکن پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم‌­هایی نظیر؛ ویزای تحصیلی، اطلاعات شخصی و خانوادگی، اقامت موقت
  • نامۀ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا
  • اصل و اسکن و ترجمۀ مدارکی مانند پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • نامه و اطلاعات بانکی سرپرست که نشان دهد تمکن مالی از دانش ­آموز را دارد
  • ترجمه کارنامه تحصیلی سه سال اخیر متقاضی و سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • عکس دانش ­آموز
  • مدارک مربوط به خانواده و سرپرست دانش ­آموز

مراحل دریافت پذیرش از مدارس کانادا

در ابتدا باید یک نامۀ پذیرش از یکی از مدارس مورد تأیید ادارۀ مهاجرت بگیرید. در مرحلۀ دوم باید اقدام به پرداخت شهریه کنید و سپس مدارک مورد نیاز مدرسه را جهت ثبت­ نام ارسال کنید. در بعضی از مواقع مدارس اعلام می­کنند که به حداقل یک جلسه مصاحبۀ آنلاین دارند. پس از تأیید شما توسط مدرسه و پرداخت هزینه­‌های آن، پذیرش شما قطعی شده و یک نامه برای شما ارسال می­‌شود. بدیهی ست که دریافت پذیرش از مدارس کانادا به معنای این نیست که با درخواست ویزای دانش ­آموزی شما حتماً موافقت خواهد شد. در صورتی که به هر دلیلی با درخواست ویزای شما موافقت نشود، شهریۀ ثبت ­نام در مدرسه به شما عودت داده خواهد شد.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس روزانه یا شبانه روزی‌؟ مدارس خصوصی یا دولتی؟‌ این تصمیم واقعا سردرگم کننده است. اما جدا از این انتخاب حیاتی و تاثیر گذار، شرایط تحصیل در مدارس کانادا کم و بیش یکسان است. مدارس کانادا برخلاف ایران بر اساس سن شما را رده بندی می‌کنند. معمولا مدارس جدولی دارند که با مقایسه سن شما در آن جدول مشخص می‌کنند در کدام پایه تحصیل کنید.

 اگر سطح زبانی شما آماده نباشد، تمام مدارس دوره تقویت زبان دارند، که گاهی رایگان و گاهی با شهریه مجزا قابل استفاده هستند. سیستم فارغ التحصیلی از مدارس کانادا هم سیستم متفاوتی با ایران دارد و براساس واحدهای درسی گذرانده شده در پایه دهم و یازدهم و دوازدهم دبیرستان خواهد بود. نسبت به رشته مورد نظر در دانشگاه باید واحدهای کافی را در مدرسه بگذرانید.

انواع مدارس در کانادا

به‌طور کلی مدارس کانادا به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی. هر یک از این مدارس که محصلین مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را پذیرا خواهند بود، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در ادامه درباره آن‌ها به تفصیل شرح خواهیم داد.

انواع مدرسه در کانادا

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی در کانادا با بودجه فدرال و بر اساس قوانین استانی اداره می‌شوند. تحصیل در این مدارس برای فرزندان شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم کانادا رایگان است. اما دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید شهریه پرداخت کنند. هر مدرسه دولتی بسته به امکانات خود، شرایط ویژه‌ای برای تحصیل در مدارس کانادا ارائه می‌دهد و بر همین اساس رتبه بندی شکل می‌گیرد. در خصوص اهمیت مدارس دولتی در کانادا همین نکته بس که گران قیمت‌ترین محله‌ها در ایالت‌های مختلف کانادا، محله‌هایی هستند که مدارس معتبر و مشهور دولتی دارند.

نظارت بر این مدارس از طریق انجمن‌های استانی صورت می‌گیرد و انجمن اولیا و مربیان موسوم به (PAC) مسئولیت جمع‌آوری اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی همچون کامپیوتر، سیستم‌های امنیتی، تابلوهای هشدار دهنده و تجهیزات سرگرمی را بر عهده دارند.

البته لازم به ذکر است که مدارس دولتی در کانادا به صورت منطقه‌ای و شهری، به کودکان واجد شرایط در همان محدوده پذیرش تحصیلی داده و آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنند. بد نیست این موضوع را نیز خاطرنشان کنیم که عموما کلاس‌های مدارس دولتی در کانادا شلوغ و پر جمعیت بوده و پروسه اخذ پذیرش دانش‌آموز از آن‌ها به نسبت زمان بیشتری نیاز دارد.البته برای دانش‌آموزان بین‌المللی که شهروند کانادایی محسوب نمی‌شوند شامل هزینه می‌گردد.

بر طبق تجربه کارشناسان پذیرش تحصیلی گروه شرکت‌های نیلگام، اولویت‌بندی و انتخاب مدرسه دولتی کانادا با فرد نبوده و تصمیم‌گیری نهایی پذیرش و ثبت‌نام دانش آموز بین‌المللی در هر یک از مدارس دولتی کانادا با آموزش و پرورش کانادا است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره انواع مدارس کانادا

مدارس خصوصی در کانادا

مدارس خصوصی در کانادا نوع دیگری از مدارس روزانه در این کشور محسوب می‌شوند که چه از نظر ساختار و چه از نظر سیستم آموزش با مدارس دولتی تفاوت‌های بنیادین دارند. مهم‌ترین تفاوت مدارس خصوصی در کانادا با مدارس دولتی، میزان شهریه و فعالیت‌های فوق‌برنامه آن‌ها است. تفاوتی نمی‌کند شهروند کانادایی باشید و یا کارت اقامت دائم این کشور را داشته باشد. برای تحصیل فرزندانتان در مدارس خصوصی و یا غیرانتفاعی کانادا باید شهریه پرداخت کنید.

مدارس خصوصی در کانادا هر یک بسته به استان و امکانات خود فلسفه آموزشی مختص به خود دارند. برای مثال برخی از آن‌ها بر هنر و موسیقی متمرکزاند و برخی دیگر بر تقویت مهارت‌های هوش اجتماعی تاکید دارند.

مدارس شبانه روزی در کانادا

مدارس شبانه روزی در کانادا، مدارسی هستند که محصلین کل سال تحصیلی را در داخل مدرسه اقامت دارند. دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی در کانادا عموما تنها آخر هفته‌ها و یا در تعطیلات آخر سال به خانه بازمی‌گردند. دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی در کانادا طول روز را در سر کلاس و شب‌ها در خوابگاه زندگی می‌کنند که البته این خوابگاه‌ها از استانداردهای بسیار بالایی نیز برخوردار است.

بیشتر مدارس خصوصی کانادا از نوع شبانه روزی هستند که امکانات و شرایط ویژه‌ای را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند. از آنجایی که مربیان و معلمان نیز بعد از پایان ساعات درس در کنار دانش آموزان می‌مانند محصل را در تمام طول سال تحت نظارت و برنامه‌ای مشخص حفظ می‌کنند.

آن‌چه مهم‌ترین مزیت مدارس شبانه‌روزی در کانادا محسوب می‌شود بی‌تردید تقویت روحیه زندگی گروهی و بالا بردن سطح سازگاری و زندگی اجتماعی است. دانش آموزان در این گونه مدارس برای زندگی در اجتماع آماده می‌شوند و زندگی گروهی با تمام الزامات و محدودیت‌هایش را می‌آموزند. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، فراگیری و تقویت سریع زبان انگلیسی و فرانسه است. همان‌طور که می‌دانید کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است و تحصیل در مدارس کانادا، فرصتی مناسب برای تقویت این دو زبان خواهد بود.

البته تمامی مدارس خصوصی شبانه‌روزی دو زبانه نیستند. در برخی از این مدارس تنها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و انواع گران‌تر آن‌ها تا چهار زبان بین‌المللی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. لازم به ذکر است که عموم مدارس خصوصی شبانه‌روزی از امکاناتی نظیر فعالیت‌های فوق برنامه و ورزشی، غذای گرم و امکانات متعدد دیگری نظیر خوابگاه، بیمه دانش‌آموزی و هزینه قیم قانونی (Custodian) برای دانش‌آموزان بین‌المللی برخوردار هستند.

مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

محصلین در کانادا بر اساس سن، پایه‌بندی می‌شوند. به عبارتی دیگر، سن پایه‌بندی مقاطع در مدارس کانادا را تعیین می‌کند. تحصیل در مدارس کانادا از سن ۵ سالگی آغاز و تا ۱۷ سالگی ادامه خواهد داشت و مجموعا ۱۲ پایه را در بر می‌گیرد. برای مثال کودکان ۶ ساله، محصل پایه دوم نامیده می‌شوند و دانش آموزان ۱۱ ساله، محصل پایه ششم و دانش آموز ۱۷ ساله، محصل پایه دوازدهم.

  • ابتدایی (پایه ۱ تا ۶ از ۶ تا ۱۱ سال)
  • راهنمایی یا در اصطلاح کانادایی Junior Secondary (پایه ۷ تا ۹ از ۱۲ تا ۱۴ سال)
  • دبیرستان یا اصطلاحا Senior Secondary (پایه ۱۰ تا ۱۲ از ۱۵ الی ۱۷ سال)

تحصیل در مدارس کانادا به صورت اجباری از ۶ سالگی آغاز و در ۱۷ سالگی و پایان مقطع دبیرستان به پایان می‌رسد که در اصطلاح به آن مقاطع تحصیلی پایه گفته می‌شود.  فارغ التحصیلان مقاطع پایه از ۱۸ سالگی تحصیل در کالج و یا دانشگاه‌های کانادا را آغاز می‌کنند.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

پس از آشنایی با مقاطع تحصیلی در کانادا و انواع مدارس در کانادا، شاید مهمترین نکته هزینه در مدارس کانادا باشد. چنانکه اشاره شد مدارس دولتی برای دانش آموزان خارجی همراه با شهریه خواهد بود.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا، به واقع میانبری مطمئن برای ورود به دانشگاه‌های این کشور است. یکی از برجسته‌ترین و به زعم بسیاری مهمترین عامل در رده‌بندی برترین مدارس کانادا، تعداد پذیرفته شدگان کالج و یا دانشگاه این مدارس پس از پایان دوران متوسطه است. بر اساس گزارش انجمن نظارت بر کالج‌ها و موسسات آموزش عالی کانادا، شانس اخذ پذیرش تحصیلی برای متقاضیانی که فارغ التحصیل مدارس این کشور هستند به مراتب بیشتر از دیگران است.

شرایط تحصیل در کانادا مواردی را در بر می‌گیرد که متقاضی باید برای دریافت پذیرش کانادا و سپس ویزای تحصیلی کانادا دارا باشد. برای ثبت نام در مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان (انگلیسی و فرانسه) نیست و در صورت نیاز دوره‌های زبان برای دانش آموزان خارجی برگزار خواهد شد.

نکته: البته در برخی موارد دیده شده که برخی از مدارس دولتی کانادا از دوره‌های آماده‌سازی زبان برای دانش‌آموزان بین‌المللی برخوردار نیستند، بدین جهت توصیه می‌شود تا پیش از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش مدارس کانادا برای فرزندان خود، آنها را جهت آموختن کامل زبان انگلیسی در کلاسهای زبان ثبت‌نام کنید.

شرایط دریافت پذیرش از مدارس کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داشتن حداقل سن 10 سال
  • تمکن مالی مناسب والدین جهت پرداخت شهریه یک سال مدرسه و تامین هزینه‌های زندگی فرزند در کانادا
  • معرفی قیم یا Custodian در کانادا

مراحل اخذ پذیرش مدارس کانادا

برای طی کردن مراحل ثبت درخواست ویزای دانش ­آموزی در کانادا دو راه پیش روی متقاضیان وجود دارد. در واقع این دو مرحله لازم و ملزوم هستند و هیچ یک به تنهایی ارزشی نداشته و ادامه تحصیل در مدارس کانادا را میسر نخواهد ساخت.

روش اول پر کردن فرم‌­ها و ثبت درخواست از سایت مربوطه و روش دوم ثبت درخواست به صورت حضوری است. برای روش حضوری، شما باید به یکی از مراکز درخواست ویزای کانادا VAC (Visa application centres) بروید. این مراکز در ایران شعبه ندارند و باید به یکی از کشورهای همسایه که مرکز درخواست ویزای کانادا دارد، سفر کنید. البته لازم به ذکر است که در روش آنلاین، برای تکمیل مدارک، نیاز به انجام آزمایش‌های بیومتریک و انجام مراحل چهره‌نگاری و انگشت‌نگاری است که برای انجام آن‌­ها نیز مجبور به سفر خواهید بود.

لازم به ذکر است که عوامل متعددی وجود دارند که تضمینی بر گرفتن حتمی ویزای دانش ­آموزی هستند. برخی از این عوامل عبارتند از؛ سکونت یکی از اعضای خانوادۀ دانش ­آموز در کانادا، داشتن توانایی مالی بالا، برخورداری دانش ­آموز از مهارت­‌های خاص در حوزه­‌های مختلف و مشخص بودن قیم و یا سرپرست دانش­ آموز در کانادا.

به بیان دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به پذیرش تحصیلی یا همان نامه پذیرش از مدارس کانادا خواهید داشت. از طرفی دریافت پذیرش تحصیلی کانادا بدون ویزای تحصیلی نیز اساسا بی‌ارزش خواهد بود. مراحل این کار به صورت ذیل می‌باشد:

مراحل اخذ ویزای دانش اموزی کانادا

آماده کردن مدارک

در قدم اول درخواست برای ویزای دانش‌­آموزی، باید تمام مدارکی که پیش از این ذکر شد آماده باشند. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که مدارک باید با دقت و به درستی به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه شوند. در این مرحله مدارک مدرسۀ مورد نظر خود را نیز بررسی و آماده کنید.

فرم­‌ها

یکی از مراحل ثبت درخواست ویزای دانش‌ آموزی کانادا پس از ارسال مدارک، پر کردن فرم­‌های مربوطه است. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکلی، در پر کردن اطلاعات این فرم‌­ها صداقت و دقت داشته باشید.

پرداخت هزینه

بعد از طی کردن مراحل فوق، نوبت به پرداخت هزینه­‌ای می­شود که مربوط به دولت کانادا است. نتیجۀ درخواست ویزای شما هرچه که باشد، این هزینه به شما برگشت داده نخواهد شد. به این نکته دقت کنید که پس از پرداخت، حتماً از رسید کپی بگیرید.

بررسی درخواست

پس از طی کردن مراحل فوق، اقداماتی که شما باید انجام دهید، به پایان رسیده است؛ بنابراین شما باید منتظر جواب درخواست خود باشید. درصورتی که با درخواست شما موافقت شود، یک معرفی نامه برای تأیید ویزا برای شما ارسال می­شود که ارائۀ آن در هنگام ورود به کانادا الزامی است. در صورت عدم پذیرش درخواست ویزای دانش‌­آموزی از سمت شما، یک نامه که در آن علت عدم قبولی درخواست شما شرح داده شده است، دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که تقریبا تمامی مدارس کانادا دو بار در سال و طی دو ترم ژانویه (بهمن) و سپتامبر (شهریور) پذیرش ارائه می‌دهند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

درست از زمانی که تصمیم اولیه برای اعزام دانش آموزان به کانادا برای ادامه تحصیل در خانواده‌ای طرح می‌شود مهم‌ترین نگرانی شرایط زندگی و امکان همراهی والدین با فرزندان در کانادا خواهد بود. اینکه فرزندان در شرایطی می‌بایست در کانادا زندگی کنند و نحوه نظارت بر آن‌ها بر چه اساس و در چه حدی خواهد بود، مهمترین پرسش و دغدغه والدین در مسیر تحصیل در مدارس کانادا است.

از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند.

برای همراه متقاضی تحصیل در کانادا، ویزای توریستی کانادا یا Temporary Resident Visa صادر می‌شود که به‌وسیلۀ آن مادر دانش‌آموز یا همسر دانشجو می‌تواند حداقل 6ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشد.

  • نکته: بنابر توصیه کارشناسان پذیرش تحصیلی، برای اجتناب از ریسک ریجکتی ویزا، بهتر است پس از ویزا شدن دانش‌آموز برای ویزای والدین اقدام شود.

گرفتن ویزا برای سرپرست دانش ­آموز

بهتر است که والدین و یا سرپرست دانش ­آموزان، هنگامی که برای فرزند خود اقدام به دریافت ویزای دانش‌­آموزی می­کنند، برای درخواست ویزای خود نیز اقدام کنند. کودکان زیر 10 سال حتماً باید همراه با سرپرست یا سرپرستان خود به کانادا بروند. بنا بر ضروری است که والدین اقدام به درخواست ویزای گاردین کنند. ویزای توریستی، نوع دیگری از ویزای کانادا است که سرپرست می­تواند برای همراهی با فرزند خود، آن را درخواست دهد. برای درخواست ویزای گاردین نیازمند مدارکی مانند؛ اسکن پاسپورت، کارت ملی، گذرنامه، مدارک بانکی و گردش حساب، فرم‌­های مورد نیاز، سند ازدواج، گواهی عدم سوی پیشینه، نامۀ پذیرش دبیرستان و ریز نمرات هستید.

گرفتن اقامت در کنار ویزای همراه

والدین و یا سرپرست دانش ­آموز که با ویزای توریستی و یا گاردین به همراه او به کانادا رفته، می­تواند از طریق مختلف اقدام به دریافت و معرفی ویزای دانش‌ آموزی کانادا کند. به عنوان مثال می­‌تواند با مهارتی که دارد، اقدام به پیدا کردن کار کرده و پس از دریافت ویزای کاری، اقدامات لازم جهت گرفتن اقامت دائم را انجام دهد. روش دیگر، درخواست جهت دریافت ویزای تحصیلی است. پس از دریافت ویزای تحصیلی از دانشگاه مدنظر، اقدام به یافتن کار مناسب کرده و به گرفتن اقامت کانادا نزدیک می­شود.

 هزینه ویزای تحصیلی

ویزای دانش ­آموزی کانادا دارای هزینه­‌های مختلفی است. در ابتدا برای ثبت درخواست خود و ارسال مدارک برای سفارت کانادا باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر آن، درخواست مجوز تحصیلی نیز مشمول هزینه می­شود. انجام آزمایش‌­های مختلف جهت دریافت ویزا، بیومتریک و انگشت نگاری نیز سایر مواردی هستند که نیاز به پرداخت هزینه دارند. در نظر داشته باشید که این­‌ها مواردی هستند که پیش از تأیید درخواست نیازمند هزینه هستند.‌

پس از طی کردن این مراحل، نوبت به هزینه­‌های تحصیل در کانادا می­رسد. میزان این هزینه تا حد زیادی به نوع مدرسه­‌ای که دانش‌­آموز در آن مشغول به تحصیل است، متفاوت است. به عنوان مثال؛ میزان هزینۀ پرداختی برای یک مدرسۀ غیر دولتی و یا خصوصی، بیشتر از تحصیل در مدرسۀ دولتی است. هزینۀ خوراک، پوشاک، حمل و نقل، معاینات پزشکی، بیمه و… نیز جزو دستۀ هزینه­‌های تحصیل و بعد از گرفتن ویزا هستند.

انواع هزینه هاهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به تقاضای صدور ویزای تحصیلی کانادا – به ازای هر نفر ( شامل درخواست افزایش مدت زمان تحصیل)۱۵۰
بازگردانی وضعیت خود به یک دانشجو۳۵۰ (هزینه بازگردانی وضعیت ۲۰۰ دلار و هزینه مجوز تحصیلی جدید ۱۵۰ دلار است)

شهریه تحصیل در کانادا چقدر است؟‌

شهریه تحصیل در مدارس روزانه و دولتی کاناداسالیانه ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار کانادا
شهریه تحصیل در مدارس خصوصی و روزانه کاناداسالیانه ۱۳ تا ۲۵ هزار دلار کانادا
شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی کاناداسالیانه ۳۵ تا ۶۰ هزار دلار کانادا

 

حتما بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا چه شرایطی دارد؟

اعتبار ویزای دانش ­آموزی

میزان اعتبار ویزای دانش‌ آموزی کانادا به اندازۀ طول سال تحصیلی هر مقطع، یعنی یک سال است؛ بنابراین دانش‌­آموزان باید هر سال با توجه به سن و دورۀ تحصیلی پیش رو اقدام به تمدید ویزا کنند.

دلایل رد درخواست ویزای دانش‌ آموزی کانادا

در بسیاری از مواقع و برای افراد مختلفی این اتفاق افتاده است که با درخواست ویزای آن­‌ها موافقت نشده است. رد درخواست ویزای دانش‌­آموزی دلایل مختلفی دارد که در ادامه ذکر شده‌اند؛

  • وجود اشکال در اطلاعات فرم­‌ها
  • اصل نبودن نامۀ پذیرش
  • کامل نبودن و یا جعلی بودن مدارک
  • مدرسه مورد تأیید ادارۀ مهاجرت کانادا نیست
  • عدم داشتن توانایی مالی مناسب برای تحصیل در کانادا
  • عدم تطابق رشتۀ انتخابی با رشتۀ تحصیلی سابق

در صورت رد درخواست ویزا، شما باید مجدد با ارائۀ مدارک کامل درخواست خود را مجدد ثبت کنید و یا با ارائۀ مدارک کافی به مسئول دفتر مهاجرت، درخواست بررسی مجدد داشته باشید.