آیا شما هم فکر می‌‎کنید تنها راه بدست آوردن شغل در کشور کانادا، مهاجرت کاری و گرفتن ویزای کار این کشور است؟ کانادا از آن دسته کشورهایی است که به مهاجران خود این امکان را می‎‌‌‌دهد که در صورت فراهم آوردن شرایط اقتصادی بهتر برای کشور، اقامت دائم و مزایای فراوان دیگر، دریافت کنند. بنابراین، اخذ ویزای کارآفرینی کانادا، یکی از شیوه‌‏های مهاجرت و دریافت اقامت دائم این کشور است.

جالب است بدانید که کانادا برای اعطاء اقامت به مهاجران، در استان‎‌‌های مختلف خود شرایط کاملا متفاوتی برای برنامه‏‌های مختلف کارآفرینی ایجاد کرده است. از این رو، اگر قصد مهاجرت و دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را دارید،  در ادامه خواهیم گفت که:

آیا برای برنامه‏‌های کارآفرینی کانادا صلاحیت لازم را دارید؟

به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟

و شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

کارآفرینی، روشی مطمئن برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت از طریق کارآفرینی یک راه کاملا قانونی و امن برای زندگی در کانادا است. مهاجرت به این شیوه دارای پیچیدگی‎‌‌ها و شرایط خاصی است که گاهی برای افراد بسیار پرریسک به شمار می‎‌‌‌رود. چرا که فرد علاوه بر صرف هزاران دلار سرمایه، خانواده خود را نیز باید به همراه ببرد. در ادامه خواهیم گفت که اگر تصمیم قطعی بر انجام این کار دارید، چه نکاتی را رعایت کرده و چه پروسه‎‌‌ای را پشت سر می‎‌‌‌گذارید.

اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

 

آیا برای ویزای کارآفرینی کانادا صلاحیت لازم را دارید؟

پیش از ارائه تقاضا برای اخذ ویزای کارآفرینی در کشور کانادا، باید توانمندی‏‌های خود را در میزان تأمین سرمایه، تسلط بر کارآفرینی و بدست آوردن اطلاعات کافی برای زندگی در این کشور، افزایش دهید. دلیل تأکید ما در ویزاپلنر بر مسائل بالا این است که برای انجام این کار دعوت به مصاحبه می‎‌‌شوید و نباید فرصت‌‏های پیش روی خود را از بین ببرید.

در مصاحبه‌ای که به آن اشاره کردیم، مصاحبه کننده راجع به انگیزه و هدف‎تان از کارآفرینی در کشور کانادا، عرصه‌‏ای که برای کارآفرینی انتخاب کرده‌‎اید و مقدار سرمایه‌‎ای که در دست دارید، سؤال می‏‌کند.

بهتر است بدانید در این شیوه مهاجرتی شما زمانی برای اقامت در این کشور صلاحیت پیدا می‎‌‌کنید که شرایط تأسیس یک کسب و کار در کانادا را داشته باشید. البته، براساس استانی که قصد زندگی در آن را دارید، شرایط متفاوتی برای اخذ ویزای کارآفرینی پیش روی شما قرار می‎‌‌گیرد.

در این روش، شما باید بتوانید یکی از 3 حالت کارآفرینی زیر را انجام دهید:

  1. خودتان یک بیزنس داشته باشید و آن را مدیریت کنید.
  2. بتوانید در یکی از استان‌‏های کانادا یک کسب و کار جدید ایجاد کنید.
  3. اگر توانایی هر یک از دو حالت فوق را ندارید باید بتوانید یک کسب و کار فعال را در کانادا بخرید و برای شهروندان این کشور، فرصت‎‌‌های شغلی متعددی فراهم کنید.

برای اخذ ویزا از طریق کارآفرینی، ابتدا باید فرم EOI را تکمیل کرده و به کشور کانادا اعلام کنید که علاقه و شرایط لازم برای مهاجرت به آن‌جا را دارید. افراد متقاضی پس از امتیاز بندی از طریق سیستم امتیازدهی و بررسی‏‌های صورت گرفته، الویت بندی شده و موافقت یا رد درخواست برایشان ارسال می‎‌شود.

اگر جزء افراد انتخاب شده باشید، می‏‌توانید ضمن دریافت مجوز اقامت موقت در کانادا، ویزای کار این کشور را دریافت کرده و در استان موردنظر، مشغول به کار شوید. پس از آن‌که مدت زمان تعیین شده از سوی کشور کانادا (مدت 2 سال) را پشت سر گذاشتید (در حالی‌که در بیزنس معرفی شده فعالیت دارید) مجوز اقامت دائم خود و وابستگان درجه اول‎تان را دریافت خواهید کرد.

مطلب مرتبط: استارتاپ ویزا کانادا

برای ویزای کارآفرینی در کانادا چقدر سرمایه نیاز داریم؟

واقعیت این است که برای کارآفرینی و یا خرید یک بیزنس در کانادا، نمی‌‏توان به عدد و رقم دقیقی اشاره کرد. چرا که میزان سرمایه مورد نیاز با توجه به عوامل مختلفی که بعدا نام می‎بریم متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‏توان گفت حداقل سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی و یا خرید بیزنس در کانادا چیزی حدود 100 هزار دلار است.

میزان حداقل سرمایه برای خرید یا راه اندازی بیزنس، بر مبنای عوامل زیر متفاوت است:

  • بودجه فرد متقاضی مهاجرت
  • نوع کسب و کار یا بیزنسی که فرد معرفی می‎‌کند
  • امکانات مرتبط با بیزنس مانند تعداد کارکنان، شهرت برند، ابزار مورد نیاز و…
  • مکانی که کسب و کار در آن قرار می‎گیرد
  • میزان سهام خریداری شده از یک بیزنس

مهم‌‏ترین نکات و شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا​

همانطور که در پاراگراف‌‎های قبل اشاره کردیم، شرایط دریافت ویزای کارآفرینی در هر یک از استان‏‌های کشور کانادا متفاوت است. بنابراین، ضروری است تا براساس توانمندی‎‌‌های فردی و نیاز هر یک از استان‏‌ها، درخواست مهاجرت خود را ارائه کنید. علاوه بر این، شرایط و نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را نیز مدنظر قرار دهید.

تسلط بر زبان انگلیسی

اگر می‎خواهید شانس قبولی ویزای خود را افزایش دهید، حتما از همین امروز نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و افزایش دانش خود در این حوزه، اقدام کنید. در واقع یکی از معیارهای قبولی در مصاحبه، میزان تسلط فرد بر زبان انگلیسی است. چرا که مصاحبه کننده را متقاعد می‎کند شما در برقراری ارتباط و مدیریت بیزنس توانمند هستید.

برخورداری از دانش کافی درمورد بیزنس

اگر سال‌‎ها تجربه کار در بیزنس معرفی شده را دارید که جای نگرانی نیست. اما اگر قرار است یک بیزنس فعال در کانادا را بخرید، بسیار مهم است که مطالعات کافی راجع به جوانب مختلف کسب و کار مانند رقبا، شرایط بازار و… داشته باشید.

نوع بیزنس

جالب است بدانید که در تمام استان‏‌های کانادا، ایده‌‏ها و طرح‌‏های تولید محور اهمیت بیشتری نسبت به کارهایی همچون صادرات و واردات دارند. بنابراین، درمورد نوع بیزنس خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.

مطلب مرتبط: مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

تعهد به بیزنس پلن و مبلغ سرمایه گذاری

نکته مهم این است که میزان سود یا زیان یک بیزنس برای اخذ ویزا از طریق برنامه‏‌های کارآفرینی، اهمیتی برای این کشور ندارد. آنچه مهم است رعایت تعهدات بیزنس پلن (طرح توجیهی کسب و کار) و صرف هزینه مورد تعهد در کسب و کار مورد نظر است.

 

کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد

 جزیره پرنس ادوارد اخیراً تغییراتی را در حوزه برنامه‌های کارآفرینی این استان اعلام کرده است. پس از بیستم سپتامبر ٢٠١٨ جزیره پرنس ادوارد فقط کارآفرینانی را دعوت می‌کند که از طریق مجوز کار اقدام کرده باشند. چرا که دو روش دیگری که تاکنون منجر به اخذ اقامت برای متقاضیان می‌گردید در حال حاضر قابل اقدام نمی‌باشند. اگر به اخذ اقامت کانادا علاقه دارید از طریق برنامه مهاجرتی جزیره پرنس ادوارد و به دست آوردن مجوز کار، نهایتاً با راه اندازی آن کسب و کار می توانید اقامت کانادا را اخذ نمایید.

برنامه کار افرینی در جزیره پرنس ادوارد مربوط به برنامه نامزدهای استانی (PEI PNP) بوده و برای افراد خارجی با کسب و کارهای خصوصی یا تجربه بالای مدیریت بازرگانی می‌باشد که دوست دارند کسب و کار خصوصی خود را در برنامه جزیره پرنس ادوارد داشته باشند.

شرایط کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد

جهت کسب صلاحیت لازم برای کارآفرینی در جزیره پرنس ادوارد موارد ذیل محاسبه می‌شود:

  • ارزش مالی خالص و تایید شده شما می‌بایست حداقل ششصد هزار دلار کانادا باشد که باید به صورت مشروع به‌دست آمده باشد؛
  • تحصیلات شما حداقل معادل دبیرستان باشد.
  • برای اقدام در این برنامه سن شما بین ٢١ الی ۵٩ سال باشد.
  • مهارت‌های مدیریتی قابل استفاده در جزیره پرنس ادوارد را داشته و یا تجربه مالکیت کسب و کار و داشتن کارمندان زیر دست را داشته باشید.
  • مهارت‌های زبانی شما باید حتماً در حالت حداقلی مشابه با استاندارد CLB/NCLC 4 باشد که حدوداً همان آیلتس ۴ است.
  • قصد اقامت و کار کردن در جزیره پرنس ادوارد را داشته باشید.
  • در یک جلسه مصاحبه با همکاران بخش مهاجرت حاضر شوید.
  • شروط قرارداد اجرایی امضا شده با اداره مهاجرت را رعایت نمایید.
  • در روش کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد شما پس از اخذ مجوز کار و راه اندازی تجارت خود در این استان، اقامت کانادا را کسب خواهید کرد و مبلغ وثیقه نیز به شما مسترد خواهد شد.

مطلب مرتبط: شرایط مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد کانادا

کارآفرینی استان نیوبرانزویک

استان برانزویک برای تامین نیروی کار و ایجاد مشاغل و کسب و کارهای جدید، برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک را طراحی و پیاده سازی کرده است. بنا به بررسی‌های اجرا شده در سال ۲۰۱۸، این استان تا سال ۲۰۲۶ به علت پیری جمعیت و بازنشستگی ۱۱۰۰۰۰ نفر از نیروی کار خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل در سیاست های جدید این استان پذیرش مهاجر در دستور کار دولت ایالتی قرار گرفته است.

شرایط مهاجرت به استان نیوبرانزویک

با توجه به مطالب ذکر شده، دو مسیر برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیوبرانزویک برای داوطلبان امکان پذیر است:

  • مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استان نیوبرانزویک
  • مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری مورد نیاز استان نیوبرانزویک4

شرایط مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا

موقعیت نیوبرانزویک در کانادا

نیوبرانزویک در جنوب شرقی کانادا و در جوار اقیانوس اطلس جای گرفته است. مرکز این استان شهر فردریکتون نام دارد و از غرب و شرق توسط ایالت کبک و نوا اسکاتیا محصور شده است. جمعیت این استان در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۷۰۰۰۰ نفر بوده و و حدود ۷۳۰۰۰ کیلومتر مربع نیز وسعت دارد. این استان دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد است و معتدل ترین آب وهوا را در تمام کانادا دارا است. ساحل فاندی از مشهور ترین جاذبه‌های گردشگری این ایالت است.

موقعیت اقتصادی و بازار کار نیوبرانزویک

اقتصاد نیوبرانزویک در گذشته یکی از ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین اقتصادها میان استان‌های کانادا بود اما با تغییرات اقتصادی و سیاست‌های مهاجرپذیری جدید اکنون بیشترین نرخ رشد دستمزد در کانادا را دارد. با هم خلاصه‌ای از وضعیت اقتصادی این استان را مرور می کنیم.

تولید ناخالص واقعی

میزان تولید ناخالص واقعی ایالت در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۶ میلیارد دلار است که افزایشی ۶.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۰۴ را نشان می‌دهد.

درصد اشتغال

در سال ۲۰۱۴، بیش از ۳۵۳۹۰۰ فرد شاغل در استان مشغول فعالیت بودند که رشد ۱.۷ درصدی را نسبت به یک دهه قبل نشان می‌دهد. از سوی دیگر مشاغل مرتبط با فروش بالاترین درصد اشتغال را با ۵۷۲۰۰ شغل تشکیل می‌دادند.

برابری جنسیتی

۵۱ درصد شاغلین مرد و ۴۹ درصد شاغلین زن هستند که از این میان گروه شغلی ساخت و ساز با ۹۲% مرد و گروه شغلی بهداشت و سلامت با ۸۴% زن بیشترین تمرکز جنسیتی را دارند.

مهاجرت به نیوبرانزویک از طریق کارآفرینی

این جریان کارآفرینی (The Entrepreneurial Stream) برای صاحبان کسب و کار با تجربه و مدیران ارشدی راه اندازی شده است که قصد اقامت دائم در نیوبرانزویک از طریق مالکیت و اداره یک کسب و کار را دارند. فاکتورهای مختلفی در پذیرش شما در این برنامه تاثیر پذیر است، در سیستم امتیازدهی مهاجرت از طریق کارآفرینی استان نیوبرانزویک، شما باید حداقل ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را کسب کنید تا بتوانید درخواست خود را در این برنامه ثبت کنید. فاکتورهای کسب امتیاز و جدول امتیازی آن را در ادامه برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

هدف برنامه NBPNP

توجه داشته باشید، از طریق این برنامه شما مستقیما برای اقامت دائم کانادا و به طور خاص اقامت در استان نیوبرانزویک، داوطلب می‌شوید.

شرایط کارآفرینی استان نیوبرانزویک

  • داشتن ارتباطی مورد قبول با نیوبرانزویک
  • داشتن سن ٢٢ تا ۵۵ سال
  • کسب نمره حداقل ۵ در آزمون زبان انگلیسی و فرانسه که دارای مهارت‌های خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن است
  • داشتن حداقل ٢ سال تحصیلات دانشگاهی بعد از اتمام دبیرستان
  • داشتن دارایی مورد تایید معادل ٣٠٠ هزار دلار که باید قابل دسترسی بوده و در گرو جایی یا کسی نباشد
  • داشتن حداقل ٣ سال تجربه از ۵ سال در مدیریت و مالکیت یک کسب و کار (حداقل ۳۳ درصد مالکیت)، یا داشتن تجربه ۵ سال کامل به عنوان مدیر ارشد یک کسب و کار
  • قصد اقامت دائم در نیوبرانزویک را در حین مالکیت و اداره کسب و کار داشته باشد
  • قابلیت سرمایه گذاری حداقل ۱۲۵۰۰۰ دلار کانادا از سرمایه خود را برای راه اندازی کسب و کار در این ایالت داشته باشد
  • همچنین شما باید ۷۵۰۰۰ دلار به صورت حواله تعهد به سرمایه گذاری در اختیار دولت محلی قرار بدهید که این مبلغ بعد از دو سال به شما باز می‌گردد
  • برنامه تجاری شما باید به تایید دولت ایالتی برسد
  • توانایی تامین مالی زندگی خود و افراد وابسته خانواده شما برای ۲ سال بدون کمک منابع دیگر

ویزای کارآفرینی کانادا چیست

جدول امتیاز بندی نیوبرانزویک

اگر شما تمامی پیش نیازهای این برنامه را داشته باشید، امتیاز شما بر اساس ۵ فاکتور سنجیده می‌شود و داوطلبان با بالاترین امتیاز در اولویت پذیرش در این برنامه قرار می‌گیرند.

 سن

سن۲۲-۲۴۲۵-۵۵
امتیاز۵۱۰
حداکثر امتیاز ۱۰  

 

زبان

سطح مهارتتوانایی گفتاریانگلیسیفرانسوی
پیشرفتهتوانایی استفاده کاربردی از زبان با اشتباهات نادر۹۹
متوسطاستفاده موثر از زبان علیرغم برخی خطاها و بی دقتی‌ها۷۷
پایهتوانایی انتقال مطالب در محیط‌های آشنا۴۴
حداکثر امتیاز ۱۵   

تحصیلات

مقطع تحصیلیمدارک مورد نیازامتیاز
تحصیلات مقطع دوممدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن و مدارک پیش از ورود به کالج یا دانشگاه۱۰
تحصیلات آکادمیکمدرک دانشگاهی از کالج یا دانشگاه برای دوره تحصیلی سه ساله یا بیشتر گواهی تخصصی در یک رشته که دوره آموزشی آن حداقل ۲ سال تحصیل تمام وقت باشد۱۵
تحصیلات تکمیلیمدرک دانشگاهی فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) از دانشکده کالج یا دانشگاه که پس از گرفتن مدرک لیسانس (کارشناسی) اعطا شده باشد. مدرک دانشگاهی دکترا PhD که با سه سال تحصیل و ارائه تز دکترا پس از مقطع فوق لیسانس از دانشگاه اعطا شده باشد  ۱۸
حداکثر ۱۸ امتیاز  

تطابق پذیری

نوع تطابق پذیریشرایط تطابقامتیاز
خانواده در نیوبرانزویکمتقاضی یا همسرش/شریک قانونی‌اش، دارای پسر، دختر، برادر، خواهر، مادر، پدر، فرزند، پدربزرگ و مادربزرگ، عمه، خاله، عمو، دایی، برادرزاده و یا خواهرزاده ای که در نیوبرانزویک زندگی کند داشته باشد که شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم باشد.۱۰
تحصیل در نیوبرانزویکمتقاضی حداقل ۱ سال در مقطع پس از دبیرستان در نیوبرانزویک تحصیل کرده باشد۵
متقاضی حداقل ۲ سال در مقطع پس از دبیرستان در نیوبرانزویک تحصیل کرده باشد۱۰
اشتغال در نیوبرانزویکمتقاضی حداقل ۱ سال در ۵ سال اخیر در نیوبرانزویک کار کرده باشد۵
متقاضی حداقل ۲ سال در ۵ سال اخیر در نیوبرانزویک کار کرده باشد۱۰
اشتغال همسر در نیوبرانزویکهمسر متقاضی حداقل ۶ ماه در ۱ سال اخیر در نیوبرانزویک کار کرده باشد۵
آگاهی از تجارت و کسب و کار در نیوبرانزویکمتقاضی دانش خود از تجارت و کسب و کار در نیوبرانزویک را طی مصاحبه نشان دهد، همچنین در پلن تجاری و دیگر اسناد آن را اثبات نماید۱-۱۰
حداکثر ۲۵ امتیاز  

تجربه مدیریتی

شما بر اساس تعداد سال هایی که در بازه زمانی ۵ سال اخیر، مالک یک کسب و کار معتبر بوده اید یا آن را مدیریت کرده اید مورد ارزیابی و امتیاز دهی قرار می گیرید

سال های تجربه

سال تجربه۲ سال۳ سال۴ سال
امتیاز۴۸۱۰

تجربه مدیریتی

نوع تجربه مدیریتیتشریحامتیاز
حوزه های مسئولیت های کلیدیمالی۲
فروش و بازاریابی۲
منابع انسانی۲
عملیاتی۲
تعداد کارکنان تمام وقت کسب و کار۱۰ و بیشتر۴
۹ و کمتر۲
موقعیت تصمیم گیرنده بودن در کسب و کارمالک کسب و کار ارشد۶
مدیر۴
مسئولیت تحت نظارت برای تصمیم گیرنده بودن 

فرآیند درخواست کارآفرینی نیوبرانزویک

١. تقاضای کارآفرینی استان نیوبرانزویک به برنامه ایالتی نیوبرانزویک (NBPNP) ارسال می‌شود.

٢. NBPNP به گزینش درخواست‌هایی می‌پردازد که بالاترین امتیاز و مفید ترین ایده‌های اقتصادی برای ایالت را داشته‌اند. متقاضیان منتخب دعوتنامه دریافت می‌کنند.

٣.کارآفرین، یک درخواست کامل برای NBPNP می‌فرستد.

۴. کارآفرین های منتخب می‌بایست سپرده ای معادل ۷۵۰۰۰ دلار کانادا همراه با موافقتنامه امضا شده اجرای کسب و کار ارائه دهند، تا از سمت NBPNP تأیید شود.

۵. کارآفرین ها درخواست تکمیل شده را به IRCC (سازمان مهاجرتی و تابعیت کانادا) ارائه می کنند تا درخواست اقامت دائم آن ها را مورد بررسی قرار دهد و تصمیم نهایی را بگیرد.

 شایان ذکر است که در این روش، موافقت IRCC برای صدور اقامت دائم منوط به راه اندازی پرو‌ژه نمی‌باشد.

۶. کارآفرین انتخاب شده به نیوبرانزویک رفته و کسب و کار خود را راه اندازی می‌کند. جهت اقدام برای بازپرداخت سپرده،باید کسب و کار مذکور یک سال اجرا شود.

سفر تجاری به نیوبرانزویک برای کارآفرینی در استان

به عنوان گام اول در مسیر ثبت نام  برای برنامه داوطلبان استانی نیوبرانزویک، شما پیش از پر کردن درخواست باید حداقل یک سفر تجاری به نیوبرانزویک داشته باشید. هدف این سفر کسب اطلاع و آگاهی از محیط تجارت و کسب و کار ایالت است. سفر شما باید حداقل ۵ روز کاری باشد. این ۵ روز باید غیر از روزهای ورود و خروج به برانزویک، تعطیلات محلی و روز مصاحبه باشد.

ملاقات ها در سفر تجاری به نیوبرانزویک

شما در این سفر باید به طور جامع راجع به کسب و کار در سطح استان تحقیق کنید. پیشنهاد می‌شود با افراد و سازمان‌های زیر جلساتی را داشته باشید ولی گزینه‌های تحقیق شما محدود به این افراد نمی‌شود.

-صاحبان کسب و کار در نیوبرانزویک

-افسران توسعه اقتصادی منطقه ای

-مسئولان سازمان تجارت

-مسئولان اتحادیه های صنعتی

-بانک داران تجاری

-ماموران تبلیغاتی و املاک مسکونی

-دلالان کسب و کار

-حسابرسانی که مشاوره در زمینه های سازماندهی کسب و کار، ارزشیابی، حسابداری مالی و امور مالیاتی ارائه می دهند.

-اتحادیه های فرهنگی و مردم نهاد در نیوبرانزویک

  •  

محدوده سنی کارآفرینان و صاحبان کسب و کار های کوچک و متوسط در نیوبرانزویک

فرآیند درخواست کارآفرینی نیوبرانزویک

مصاحبه مهاجرتی کارآفرینی در نیوبرانزویک

پس از سفر تجاری، شما باید در یک مصاحبه با یکی از مقامات رسمی برنامه داوطلبان استانی نیوبرانزویک شرکت کنید. سفر شما باید در یک سال منتهی به روز مصاحبه شما صورت گرفته باشد.

هدف مقامات ایالتی از این مصاحبه مهاجرتی ارزیابی موارد زیر است :

  • توانایی شما در صحبت کردن، گوش دادن و درک کردن زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • تجارب مدیریتی پیشین شما
    • درک شما از کسب و کار در نیوبرانزویک
    • آمادگی و مناسب بودن شما برای تثبیت موقعیت تجاری خود در استان نیوبرانزویک
    • دیگر موضوعات مرتبط با درخواست مهاجرت

ارائه برنامه تجاری NBPNP BUSINESS PLAN

برنامه تجاری یک سند نوشتاری است که در درخواست کارآفرینی استان نیوبرانزویک باید ارائه شود. در این سند شما باید برنامه خود برای کسب و کار و چگونگی آن را توضیح دهد.

سند برنامه تجاری شما می تواند یکی از گزینه های زیر باشد:

  • خرید یک کسب و کار موجود
  • شراکت در یک کسب و کار با یک کارآفرین ساکن نیوبرانزویک
  • ایجاد یک کسب و کار جدید

برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی از مراکز قوی برای انجام بیزینس است. این برنامه برای افراد با تجربه و مدیران و صاحبان بیزینس که دارای سرمایه کافی و نقد هستند و می‌خواهند بیش از یک سال در بریتیش کلمبیا اقامت گزینند مناسبی برای مهاجرت به کانادا می‌باشد. این افراد باید در یک بیزینس جدید یا با سابقه قبلی سرمایه گذاری نمایند و یک فرد مقیم کانادا را به استخدام خود درآورند تا بتوانند واجد شرایط این برنامه گردند.

مطلب مرتبط: برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر بریتیش کلمبیا کانادا

 

سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا یکى از برنامه‌هاى تجارتى کانادایی است که امروزه اجرایی کردن آن بسیار ساده است. کاندیداهایی که یک  تجارت مقدماتى در استان راه اندازي کنند و یا به طور چشمگیری تجارتى که در حال حاضر وجود دارد را گسترش دهند، مى‌توانند با استفاده از برنامه استانی بریتیش کلمبیا، دریافت اقامت دائمی خود را با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

 کارآفرینی در برنامه بریتیش کلمبیا

  • ارزش خالص شخصی حداقل ۶٠٠،٠٠٠ دلار کانادا
  • حداقل سرمایه گذاری ٢٠٠،٠٠٠ دلار کانادا
  • ایجاد حداقل یک شغل جدید

براى کارآفرینانی که تمایل دارند در شهرهای کوچک تر زندگی کنند و در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کار قرار گیرند، حداقل ارزش خالص و معیارهای سرمایه گذاری به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

شرایط سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا

  •  ارزیابی شغل و تجربه کاری
  • ارزیابی دارایی های نقدی و ملک فرد متقاضی و همسر
  • فاکتورهای انطباق پذیری
  • ارزیابی بیزینس پلن و نحوه استخدام یک نفر شهروند کانادایی
  • مدرک زبان

شرایط فردی برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا

  • بیش از سه سال سابقه‌ی کار در سمت مدیریت ارشد یا ترکیبی از حداقل یک سال سابقه‌ی کار به عنوان مالک – مدیر کسب و کار و حداقل دوسال سابقه‌ی کار به عنوان مدیر ارشد
  • داشتن حداقل یک مدرک تحصیلی حداقل دو ساله بعد از دوره ی متوسطه
  • داشتن دارایی خالصی معادل با حداقل ۶۰۰ هزار دلار( از جمله پول نقد، دارایی در حساب بانکی، سپرده های ثابت، املاک واقعی، سرمایه گذاری و …) که به نام داوطلب یا همسر او باشد. این دارایی خالص باید به طور قانونی به دست آمده باشد و قابل اثبات باشد
  • اقامت در فاصله ی حداکثر ۱۰۰ کیلومتری از کسب و کار
  • متقاضی باید تا زمانی که در وضعیت اقامت با مجوز کار است، حداقل ۷۵ درصد از زمان خود را در بریتیش کلمبیا اقامت داشته باشد

شرایط کسب و کار برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا

 متقاضی باید توانایی راه اندازی یک کسب و کار جدید، خرید یکی از کسب و کارهای موجود، شراکت با یکی از کسب و کارهای موجود و شراکت با یکی از کارآفرینان محلی یا خارجی برای استقرار یک کسب و کار جدید را داشته باشد.

شرایط سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

 فرد متقاضی باید یک سرمایه گذاری شخصی واجد شرایط با حداقل مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ دلار در یکی از کسب و کارهای پیشنهادی انجام دهد.

شرایط کار در بریتیش کلمبیا

فرد متقاضی باید اثبات کند که در کسب و کار پیشنهاد شده، حداقل یک شغل تمام وقت جدید و دائم برای یکی از شهروندان یا ساکنان دائم کانادا ایجاد خواهند کرد و همچنین احتمال فراهم کردن اشتغال بلندمدت برای ساکنان و شهروندان کانادا از طریق آن کسب و کار را اثبات کند.

اگر شما شرایط کارآفرینی و سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا را ندارید میتوانید روش های جدید سرمایه گذاری در کانادا را امتحان کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری در کانادا( روش‌ها و شرایط سرمایه گذاری)

مزایای روش سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

  • امکان اقدام از این طریق با حداقل تحصیلات( دیپلم)
  • اجازه کار برای همسر فرد متقاضی
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال
  • حداقل نمره مدرک آیلتس
  • بدون محدودیت سنی

شرایط ویزای کارآفرینی در استان های کانادا

امتیازبندی استان بریتیش کلمبیا

هر یک از بخش های ثبت نام، دارای یک حداقل امتیاز می باشد. متقاضیان برای ورود به بانک انتخاب باید به حداقل امتیازات هر بخش دست یابند. حداکثر امتیاز موجود، ۲۰۰ می باشد.

بخش های امتیازدهیامتیازات
سابقه کار۲۴
دارایی خالص۱۲
سرمایه گذاری فردی۳۰
مشاغل۳۶
سازگاری۱۸
مفهوم کسب و کار۸۰
مجموع امتیازات کل۲۰۰

کارآفرینی استان آنتاریو

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا می‌باشد. کانادا از نظر صنعت و فناوری جزو کشورهای پیشرو بوده و روند رشد اقتصادی این کشور همواره مثبت است. با توجه به اقتصاد پویا و دسترسی به بازارهای جهانی یکی از جذاب‌ترین کشورهای موجود برای سرمایه گذاری است. 

صنعت استان آنتاریو

انتاریو یکی از ۴ استان اصلی کانادا و قطب اقتصادی کانادا محسوب می‌شود. در نتیجه انواع صنایع در این استان بخصوص در تورنتو و دیگر مناطق شهری یافت می شود. صنعت اتومبیل بخش اصلی تولیدات صنعتی انتاریو را شامل می‌شود و همچنین این استان دارای منابع طبیعی مورد نیاز صنایع می‌باشد. موقعیت‌های شغلی در این استان از تنوع بسیاری برخوردار است و سطح ایجاد اشتغال در انتاریو در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده و پیش بینی می‌شود به همین صورت ادامه یابد.

برنامه مهاجرت به استان آنتاریو

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری انتاریو برای حمایت از افراد خارج از کانادا که به دنبال پیاده سازی ایده جدید تجاری یا خرید یک تجارت موجود در انتاریو هستند طراحی شده است. این برنامه فرصتی را برای کارآفرینان فراهم می کند که پس از تاسیس موفقیت آمیز کار خود در انتاریو٬ برای اقامت دائم اقدام کنند.

مطلب مرتبط: آشنایی با برنامه مهاجرتی استان آنتاریو

شرایط مهاجرت به استان آنتاریو

  ۵فاکتور زیر برای افراد متقاضی شرکت در این برنامه بررسی می‌شود:

سابقه کاری

  • حداقل ۲۴ ماه تجربه کار تمام وقت در ۶۰ ماه گذشته و به صورت فعال
  • سابقه کار به عنوان صاحب کسب و کار و یا مدیر ارشد (متقاضی فقط می‌تواند از یک نوع سابقه کاری استفاده کند یا به عنوان صاحب کسب و کار و یا به عنوان مدیر ارشد کسب و کار).

دارایی ثابت

  • اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در محدوده شهر تورنتو(Greater Toronto Area) یا به اختصار GTA  داشته باشد٬ باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد.
  • اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در خارج از محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد٬ باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد.
  • اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتالی داشته باشد (صرف نظر از محل سرمایه گذاری)٬ باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد.

سرمایه گذاری شخصی در کسب و کار

  • اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد، باید حداقل  ۶۰۰ هزار دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند.
  • اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در خارج از محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد، باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند.
  • اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتالی داشته باشد (صرفنظر از محل کسب و کار) باید حداقل ۲۰۰هزار دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند.

 ایجاد شغل

  • متقاضی باید برای حداقل ۲ شهروند کانادا در منطقه GTA و ۱ شهروند کانادا در خارج از منطقه GTA اشتغال زایی کند.

سفر اکتشافی

 سرمایه گذار باید حداقل یک بار در ۱۲ ماه گذشته سفر اکتشافی برای بازدید کسب و کار در انتاریو داشته باشد. متقاضی باید تمام شرایط حداقلی بالا را برآورده سازد تا بتواند برای این برنامه مهاجرتی اقدام نماید. اگر شریک متقاضی نیز قصد مهاجرت و همراهی را دارد، او نیز باید شرایط بالا را داشته باشد.

شرایط  کسب و کار برای مهاجرت به آنتاریو

علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا کسب و کار پیشنهادی باید شرایط عمومی زیر را نیز دارا باشد :

  • درآمد حاصل از کسب و کار باید از طریق فروش محصول و یا ارائه خدمات باشد.
  • درآمد اصلی کسب و کار باید از طریق فعالیت اصلی آن کسب و کار باشد.
  • کسب و کار باید منطبق با قوانین اداره کار دولت کانادا باشد.
  • کسب و کار پیشنهادی باید شرایط یک کسب و کار دائمی در انتاریو را داشته باشد.

شرایط سرمایه گذاری در استان آنتاریو

اگر متقاضی قصد سرمایه گذاری در کسب و کار موجود در انتاریو را داشته باشد، علاوه بر شرایط ذکر شده باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

  •   کسب و کار موجود باید حداقل ۶۰ ماه قبل از خریداری در انتاریو فعال بوده باشد و در طی این دوره تحت مالکیت یک شخص و یا گروه مشخص  بوده باشد.
  •   مالکیت کسب و کار باید به صورت کامل از مالک قبلی به متقاضی مهاجرت منتقل گردد.
  •  کسب و کار موجود نباید در مالکیت افرادی که در فرآیند مهاجرت از طریق  برنامه کارآفرینی انتاریو هستند٬ باشد.
  • متقاضی باید علاوه بر حفظ کارمندان فعلی، حداقل ۲ شغل تمام وقت ایجاد کند.
  •   از طریق طرح توجیهی کسب و کار(Business Plan )  ثابت نماید که قصد گسترش کسب و کار فعلی را دارد.

مطلب مرتبط: شرایط برنامه سرمایه گذاری در آنتاریو

 

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا در استان آنتاریو

در ادامه به شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کانادا اشاره می کنیم.

زبان

متقاضی باید حداقل سطح زبان را داشته باشد.

اقامت

متقاضی باید حداقل ۹ ماه از سال را در انتاریو سکونت داشته باشد.

 مدیر فعال

 متقاضی باید به صورت فعال درگیر فعالیتهای مدیریتی کسب و کار خود باشد.

نحوه امتیاز بندی استان آنتاریو

متقاضیان در سه گروه سرمایه انسانی٬ سرمایه گذاری و مفهوم تجارت امتیاز کسب می کنند. که در کل ۲۰۰ امتیاز به صورت زیر می باشد:

بخش های امتیاز دهینمره
سرمایه انسانی۸۰  امتیاز
سرمایه گذاری۴۶ امتیاز
مفهوم تجارت۷۴ امتیاز
جمع کل امتیازات:۲۰۰ امتیاز

 

 در پایان

در این مطلب از ویزاپلنر، به شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا پرداخته و توضیح دادیم که افراد باید براساس شرایط خود نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. شرایط اخذ ویزا به این روش، براساس استان‏ های کانادا متفاوت است و توصیه می‎کنیم پیش از انجام هر کاری در این رابطه با وکلا و کارشناسان مؤسسات مهاجرتی معتبر مشورت کنید.